پاسخ به دو سوال و آموزش پیدا کردن پوینتر ها

با سلام  به همهی دوستان عزیر و همراهان گرامی

 

در ابتدا لازم میدونم به خاطر وقفه ی طولانی پیش آمده عزر خواهی کنم . کامپیوترم خراب شد و تا اومدم متوجه اشکال بشم کلی وقتم رو گرفت . به هر حال امروز اومدم که با پاسخ به دو سوال از سوالات دوستان کارم رو دوباره شروع کنم

 

 

 منم   ( معرفی دیگه از این کامل تر نمی شد )

 

سوال:

سلام
ممنون از اموزش ولی من یه مشکل دارم که امید وارم کمکم کنید. توی تمام بازی ها من میتونم مقدار مورد نظرم رو ثابت کنم و خودم اونو ثابت میبینم ولی بازی به حرکت عادی خودش ادامه میده! مثلا توی پینبال من تعداد توپها رو روی عدد یک ثابت میکنم و خودم هم میبینم که همیشه عدد یک هست اما بعد از باختن سه توپ گیم اور میشم! یعنی فقط ظاهر بازی عوض میشه و در باطن تغییری ایجاد نمیشه.
لطفا کمک کنید

پاسخ :

سلام

مشکل شما می تونه دو حالت داشته باشه

1-     آدرسی که شما پیدا کردین مربوط به نمایش گرافیکیه بازی باشه : خوب حالا این یعنی چی ؟

اگر توجه کرده باشید در بعضی بازی ها مثل پینبال وقتی شما شروع به جستجو می کنید و به آدرس های نهایی میرسید معمولا دو آدرس میبینید که مقادیری کاملا هم اندازه دارن . اما باید دقت کنید که هر دوی اونها نمی تونن روی مقدار حقیقی در بازی اثر داشته باشن . در حقیقت یکی از این دو آدرس نگه دارنده ی مقدار ی هست که باید به نمایش در بیاد و آدرس دیگه هست که در محاسبات شرکت می کنه و مقدارش در محاسبات درون بازی اثر می گزاره

خوب حالا چطور باید فهمید که کدوم آدرس مقدار حقیقی هست ؟

برای اینکار شما باید به هر دو آدرس مقدار بدین و ببینین که کدوم آدرس هست که وقتی مقدارش رو تغییر  میدین مقادیر در آدرس یا آدرسهای دیگه پیروی اون تغییر می کنن

2- حالت دوم که می تونه اتفاق افتاده باشه اینه که آدرس مورد نظر شما شناور باشه و  شما باید ابتدا پوینتر مربوط به اون رو پیدا کنید که در همین جلسه در مورد اون خواهم گفت

 

 

 آقای احمد

 

سوال :

سلاموبلاگ درستی داری مخصوصا دانلودش.من اینایی که گفتی واردم ولی تا حالا نتونستم یه ترینر بسازم.من واسه بازی star defender 4 v1.0 میخواستم خیلی هم سعی کردم ولی نشد.اگه بشه یه ترینر واسه یه بازی بسازین با توضیحات و عکساش بیشتر حال میدین.
مرسی عزیز

پاسخ:

با سلام به شما دوست عزیز :

من خیلی دنبال این بازی که شما گفتین گشتم اما پیدا ش نکردم L اگر لینک دانلودشو دارین بگین تا براتون آموزش ساخت ترینر شو بزارم

 

و اما آموزش امروز :

طریقه پیدا کردن Pointer و راههای مقابله با اونها

اگر مقدمه رو خونده باشید در مورد پوینتر چیزهایی دستگیرتون شده اما برای اینکه بحث کامل بشه ابتدا توضیح مختصری میدم در مورد پوینتر ها

 

ماهیت پوینتر : Pointer  یک آدرس است که مقداری را در خود نگه میدارد که این مقدار میتواند در فواصل معین یا باتوجه به رویداد های مشخص تغییر کند . حال اگر این مقدار را با مقدار عددی ثابت که آن را Offset می نامیم جمع کنیم مقداری بدست می آید که اگر آن را به مبنای شانزده ببریم یک آدرس خواهد بود . این آدرس همان آدرس مورد نظر ماست که دچار تغییر می شود .

Value of Pointer + Offset => Convert To Hex => Real Address

 

امیدوارم متوجه ماهیت پوینتر شده باشید . دیده بودم که بعضی اون رو یک روش خفن بازی برای مخفی کردن آدرس ها گفته بودن و گفته بودن اساسا اینا رو بی خیال ؟؟!!!

 

خوب حال شما فکر می کنید چرا برنامه نویس از پوینتر برای بازیش استفاده می کنه ؟

1-     دور از جون آقایون مرض داره

2-     برای آزار گیم هکر های عزیز ( زهی خیال خام )

3-     برای سرفه جویی در حافظه ی اختصاص یافته به بازی

همون طور که حدس می زنید گزینه سوم درست ترین گزینه هست (کنکور سال هزار و سیصد و بوق )

دلیل اینکار رو می شه اینطور توجیه کرد . برنامه نویس یک آدرس ثابت رو ایجاد می کنه (Pointer) و به آدرس های مورد نیازش رو از جمع چندین مقدار ثابت (Offset ) با او به دست میاره و از اونجایی که این آدرس ها پایدار نیستن پس فضای اضافه نمی گیرن

و اما در ادامه می پردازیم به اینکه :

1- با چه نرم افزار هایی می توانیم پوینتر رو پیدا کنیم

2- از پوینتر ها چگونه در ساخت ترینر استفاده کنیم

3- آیا پیدا کردن پوینتر و استفاده از اون در ترینر درست هست ؟ !!!!!!!

نر م افزار هایی که امکان پیدا کردن پوینتر رو دارن :

Art Money :

در این برنامه وقتی  شما آدرسی رو پیدا کردین که می دونین تغییر می کنه ( از یک پوینتر به دست اومده) کافیه روی او راست کلیک کنید و از گزینه More و سپس از زیر گزینه ی Search گزینه یSearch the pointer to this Address   رو انتخاب واز پنجره ی باز Ok رو انتخاب کنید تا برنامه به دنبال Pointer  برای این آدرس بگرده اگه آدرسی پیدا شد که هیچ اما در غیر این صورت روی آدرس راست کلیک کنید و از گزینه More و سپس از زیر گزینه ی Search گزینه ی

Search the pointer to beginning of memory block رو انتخاب کنید در این صورت دیالوگی به شما نمایش داده می شه که به شما امکان میده از یک آدرس به عنوان شروع رو تا یک آدرس به عنوان پایان رو وارد کنید و در بین اونها به دنبال پوینتر بگردید . قابل ذکر هست که در این دیالوگ به طور پیش فرظ آدرس شروع و آدرس پایانی بازی در حافظه قرار داده شده که شما می تونید بدون تغییر اونها Ok  رو بزنید تا بازی دنبال پوینتر مربوطه بگرده

در این آدرس هایی بدست میان که اگر یک دونه بود که حله به احتمال زیاد زدید به هدف اما اگر نتایج جستجو بالا بود باید به طریقی باعت تغییر آدرس بشین مثلا از بازی خارج بشین و دوباره واردش بشین یا به مرحله ی بعد برین در این حالت پس از باز گشت به بازی  و یا رفتن به مرحله ی بعد (توجه برنامه Artmoney رو نبندید !!) با زدن کلید Filter پنجره ای به شما نشان داده می شه که شما می توانید با وارد کردن مقدار جدید داخل آدرس و Ok زدن به نتیجه نزدیک تر بشینو این کار رو اونقدر ادامه بدین تا به پوینتر مورد نظر خودتون برسید . حال اگر به پوینتر مورد نظر خود رسیدید کافیست روی آن راست کلیک کرده Edit را انتخاب کنید تا بتوانید آدرس Pointer  و Offset  را مشاهده کنید

 

Cheat Engine :

در این برنامه هم بعد از پیدا کردن آدرس مورد نظر روی اون راست کلیک کنید و گزینه ی                                          Pointer scan for this address   رو انتخاب کنید تا برنامه به دنبال پوینتر هابگرده

Tsearch : این نرم افزار دیگه آخر شه چون شما رو یه راست مبره سر پوینتر مربوطه اما گزینه ای برای جستجوی پوینتر نداره !!! این برنامه عملیات داخل بازی رو به شما نشون می ده که شما می تونید با اون هابهسادگی بفهمید پوینتر اصلی کدام هست اما من اینجا فعلا در مورد طرز کارش چیزی نمی گم چون مبنای اصلی کار ما در هک همین برنامه خواهد بود و در درس های بعدی به اون خواهیم پرداخت . که وقتی کار با اون رو یاد بگیرین متوجه دلیل من برای طرح سوال سو م (3- آیا پیدا کردن پوینتر و استفاده از اون در ترینر درست هست ؟ !!!!!!!) و همچنین توضیحات سطحی که در مورد Art Money و Cheat Engine دادم می شید .

 

پاسخ به سوال دوم - از پوینتر ها چگونه در ساخت ترینر استفاده کنیم ؟ :

 

این قسمت رو با این فرض نوشتم که گیم هکر عزیزی پیدا بشه و بخواد با پوینتری که پیدا کرده ترینر بسازه :

1- اگر از نرم افزار Game Trainer Studio برای ساخت ترینر استفاده می کنه میتونه درقسمت کد نوسیه کلیدی که انتخاب کرده چنین بنویسه 

Pointer  Address Offset(Dec) Add Value to Write (hex)

برای مثال اگر

آدرس پوینتر برابر باشد با : 403138

وOffset  که مقداری دسیمال است (مبنای 10) برابر باشد با  : 4

مقداری که می خواهیم در آدرس بنویسیم (در مبنای شانزده Hex) : FF FF

باشد چیزی که در قسمت کد برنامه ی Game Trainer Studio می نویسیم به این شکل در میاد

 

Pointer 403138 4 Add FF FF

توجه : به فاصله ها و طرز نوشتار کلمه ی Pointer  و Add دقت شود

تذکر : FF FFمعادل عدد  65535 می باشد که فاصله ی بین هر دو رقم به خاطر تبدیل ان به Rav Hexa میباشد که توسط ماشین حساب داخل برنامه ساخته شده (  منویTools-> Hex Calculator  ) که در مورد اون در بخش آموزش ساخت ترینر با Game Trainer Studio خواهم گفت .

 

2- اگر شما برنامه نویسی بلد هستید ( که البته در همین وبلاگ چیزهایی رو که باد بلد باشین تا بتونین یک ترینر بسازین خواهم گفت ) باید برنامه ای که می نویسید این مراحل رو انجام بده :

الف ) پروسه ی بازی رو پیدا و اون رو باز کنه

ب  ) مقدار داخل آدرس پوینتر رو بخونه

ج ) اون رو با مقدار Offset  جمع کنه

د ) مقدار بدست اومده رو به مبنای 16 (هگزادسیمال ببره )

ه ) از مقدار به دست امده که یک آدرس خواهد بود برای کاری که می خواد رو آدرس انجام بده استفاده کنه (مثلا در او بنویسه یا او رو با نوشتن مکرر ثابت نگه داره )

 

خوب فکر می کنم جاداره تا یکبار دیگه این سوال رو مطرح کنم که

-          آیا پیدا کردن پوینتر و استفاده از اون در ترینر درست هست ؟ !!!!!!!

و در جواب باید بگم که خیر صحیح و کار ی حرفه ای نیست !!!!!

در جلسه بعد چند مثال کار با Tsearch  می زنم تا دوستان به خوبی متوجه طرز کارش در جستجو بشن و پس از اون وارد مرحله ای حرفه ای تر از جستجو ها در حافظه می شیم که در واقع از این به بعد مبنای کار ما خواهد بود

 

منتظر نظرات وپیشنهادات شما دوستان هستم

 

راستی سال نو مبارک

نظرات 4 + ارسال نظر
خط نو پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:08 ق.ظ http://newline.blogsky.com

سلام خدمت شاعر برنامه نویس هکر گلم سال خوبی رو برات آرزو مندم

منم پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:18 ب.ظ

ببخشید که تو کار دوست عزیزمون دخالت میکنم ولی بازی star defender رو میتونید از سایت www.kamyabonline.com دانلود کنید
و لطفا در مورد روش پیدا کردن پوینتر با cheat engine بیشتر توزیح بدین اخه من با روش شما هر دفعه بیشتر از ۱۰۰ تا پوینتر پیدا میکنم!. و در جاهای دیگه دیدم که نوشته بودن باید روی ادرس مورد نظر found out what writes to this adress رو بزنیم و ... که فکر نمیکنم احتیاج به توضیح بیشتر باشه

علی شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:46 ب.ظ http://www.game-trailer.blogsky.com

وبلاگت جالبه هامینتور ادامه بده

امیر دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام.من چندتا سوال باهم داشتم امیدوارم بتونی راهنمایی کنید
1 من باستفاده از تی سرچ آدرس مربوط به خون در کانتر bot)( رو پیدا کردم چند تا باهم بودن اما وقتی میخواستم اونارو تغییر بدم
نتوستم واونا دوباره بهمقدار اولیه برمیگشتن میخواستم بدونم چرا
2 بازهم دربازی کانتر من ادرس مربوط به خشابو پیدا کردم اما وقتی
یه بار از بازی بیرون اومدم دیگه اون آدرسه کار نمیکرد وفقط ظاهر
اون عوض میشد ودر باطن تغیری نمیکرد البته این کانترها تکنفره بودا
3 میخواستم بدونم چجوری میشه برای چیزهایی غیراز عددوخط
ترینر ساخت مثلا کاری کرد که در بازی Stronghold بتوان تعداد سربازها و نیرو هارو زیاد کرد
خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد