مقدمه ای بر هک بازی ها

با سلام به دوستان عزیز

مدتی بود که در خیلی از فرم های سایت مختلف مباحثی درمورد ساخت کد تقلب برای بازی بود اما هیچ کدوم از اونها به طورحرفه ای آموزشی رو نداده بودن به همین خاطر تصمیم به ایجاد این وبلاگ گرفتم وقصد دارم هر چیز که در این باره میدونم رو در اختیار شما قرار بدم و تا جای امکان هم ساده بنویسم تا هر کسی که اینا رو می خونه بتونه یاد بگیره .

 دوستان توجه کنن : دراین  وبلاگ آموزشی برای ساخت کد تقلب بازی های تحت شبکه (مثل کانتر و امثال اون)وجود ندارد چه در این بازی ها رقیب شما نه یک ماشین که یک انسان دیگر است .

 این اولین پستی هست که میدم و ممکنه تا پست بعدی مدتی طول بکشه به هر حال ببخشید

به تمام کسانی که می خوان هک کردن بازی رو یاد بگیرن توصیه می کنم زبان برنامه نویسیه اسمبلی رو کار کنن تا در کار موفق باشن  . اگه بخواین خودم در این وبلاگ آموزش اون رو می زارم فعلا مطالب زیر رو مطالعه کنید که مقدمه هست بر چیزهایی که یک گیم هکر باید بدونه 

سوال اول: منظور از هک بازی چیست ؟

در هر بازی مقادیری وجود داره که در دسترس ماست ودر حین انجام بازی تغییر می کنن مثل تعداد تیر وخط جان وچیزهایی از این دست که ما در هک کردن یک بازی سعی می کنیم از تغییر اونها جلو گیری کنیم یا به اونها مقادیر مورد نظر خودمون رو بدیم که برای این کار ابتدا باید بفهمیم این مقادیر چطور کنترل میشن . تمام مقادیری که ما می بینیم به یک آدرس در حافظه کامپیوتر ما وابسته هستند و در واقع اگه ما بتونیم این آدرس هارو پیدا کنیم می تونیم کنترل مقادیر رو به دست بگیریم .

سوال دوم :این آدرس ها  چه ماهیتی دارند ؟

این ادرس ها اعدادی بر مبنی هگزا دسیمال هستند که به انواع عدد ی و شناور تقسیم می شن که هر کدوم اونها هم دارای چند نوع هستند .در جدول زیر انواع مقادیر و کاربرد هر کدوم رو می بینید

نوع محدوده کاربرد
Integer ۱ Byte 0....225 معمولا برای تعداد جان -تعداد تکرار ومقدار جان
Integer ۲ Bytes 0....65535 معمولا برای پول - تعداد جان و وسایل
Integer ۳ Bytes 0....16777215 این نوع برای شبیه ساز ها به کار میرود مثل :Roknes وامثال اون
Integer ۴ Bytes 0....4294967295 در بسیار از موارد کاربرد دارد مانند خط جان پول خطوط انرژی  تعداد تیر
Integer ۸ Bytes 0....18446744073709551616 معمولا برای پول اگر بیشتر از 4میلیارد باشه
Float ۴ Bytes 1.5e-45....3.4e+38 در بعضی بازی ها مثل بازی های مایکروسافت دیده میشن
Float ۶ Bytes 2.9e-39....1.7e+38 فقط برای بازی هایی که در داس کار  می کنن وبا پاسکال نوشته شدن
Float ۸ Bytes 5.0e-324....1.7e+308 در بازی های فلش به کار میره
Float ۱۰ Bytes 3.4e-4951....1.1e+4932 فقط در برنامه های وابسته به     ریاضیات به کار میره

خوب شاید از خودتون بپرسین دونستن این چیزا به چه دردی میخوره که در این مورد باید بگم دونستن اینکه چه نوع مقداری ممکنه در بازی به کار برده شده باشه به شما کمک میکنه تا وقت کمتری رو صرف جوستجو کنین و زودتر به نتیجه برسین.

سوال:چطور میشه فهمید که چه آدرسی مال چیه؟

در مجموع اصلی ترین کاری که هکر انجام میده فهمیدن همین موضوعه وطریقه کار به این ترتیبه که به وسیله تعدادی از نرم افزار های جستجو در حافظه که در بخش های بعد به طور دقیقی به اونها خواهیم پرداخت به دنبال آدرس هایی میگردیم که دارای مقادیر مشخص برای ما هستند مثلا اگر 10 تا تیر داریم به دنبال آدرسی می گردیم در خودش 10 رو ذخیره کرده بعد مقدارمونو تغییر میدیم مثلا یه تیر شلیک میکنیم وبین مقادیری که پیدا کرده بودیم به دنبال اونایی میگردیم که یکی کم شدن وبه همین ترتیب پیش میریم تا به مقدار اصلی برسیم . ممکنه الان براتون کمی گنگ باشه اما با چند مثالی که در بخش جستجوبا نرم افزار ها خواهیم زد مطلب براتون روشن خواهد شد.

سوال: وقتی آدرسی رو پیدا کردیم میشه برای همیشه ازش استفاده کرد؟

باید بگم نه !! اما نا امید نشین چون این یه امر عادیه و در اکثر موارد با خارج شدن از بازی یا حتی رفتن به مرحله بعد تغییر میکنن چون واقعی نیستن به طور موقت ایجاد میشن به ای نوع آدرس ها   Memory Allocation Dynamic یا اختصارا DMA  میگیم این مقادیر مهون طور که ازاسمشون پیداست مقادیر دینامیکی در حافظه هستن که معمولا تغییر مکنن .

برای اینکه بتونیم با این مقادیر کار کنیم به دنبال آدرس اصلی میگردیم که این ادرس ها از جمع یه مقدار ثابت با مقدار داخل  اونها به دست میان به این آدرس های اصلی پوینتر( Pointer) میگیم که در بخش های بعدی در موردش بیشتر حرف میزنیم و خواهیم گفت که چطور می تونیم پیداشون کنیم.

 

در درس های بعدی به معرفی برنامه های جستجوگر و قابلیت های هر کدوم می پردازیم .

خدا نگهدار

نظر یادتون نره .

 

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:48 ق.ظ http://delle.blogsky.com

سلام
خیلی جالبه البته اگر ادامه داشته باشه
به منم سری بزن خوشحال میشم
لینکت می کنم
بای

از لطف شما ممنونم و باید بگم که اکر چه با تاخیر اما ادامه پیدا می کنه

خط نو شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:28 ق.ظ http://newline.blogsky.com/

سلام عزیز خیلی جالبه

god of trainer جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:50 ب.ظ http://mohsen-mehrdad.blogfa.com

خیلی برنامه های ابتدایی هستند

خوب شاید شما خیلی ماهری عزیز !!!

در ضمن اگر بگی کدوم ابتدایی بد نیست !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد