اموزش مقدماتی جستجو در حافظه

با سلام به دوستان و همراهان عزیز

 

درابتدا عرض می خوام به خاطر اینکه خیلی دیر به روز شدم و این به دلیل این بود که مطالبی رو برای ایجاد یک وبلاگ جدید که  در باره ی برنامه هایی که نوشتم هست آماده میکردم و همچنین زمینه رو آماده می کردم برای طراحی یک وبسایت که مطالبم رو اونجا بزارم که به محض آماده شدن اونها اینجا خبر خواهم داد

 

قبل از این که شروع کنم بزارین چند چیز رو روشن کنم و آب پاکی رو رو دست همه بریزم

 

1-     هیچ بازی وجود نداره که شما نتونین براش ترینر بسازین پس اگر نتونستید بدونید که کوتاهی از خودتون بوده .این رو در جواب عده ای از آقایون گفتم که نام بعضی بازی ها رو میارن و میگن این یکی رو دیگه هیچکس از پسش بر نمیاد یا این یکی قفل شده و از این جور حرف ها

2-     در بعضی از فرم  ها می خوندم که دوستانی در جواب به این سوال که چرا آدرس هایی که یک بار پیدا می کنن تغییر میکنه می گفتن بازی از فرمولی پیچیده !! برای تغییر آدرس ها استفاده می کنه در جواب این آقایان باید بگم که طراحان بازی از کره ی دیگه ای نیو مدن و این فرمول های که آقایون می گن وجو نداره و تنها روشی است برای تخصصیص حافظه که در مورد اون در ادامه بیشتر حرف می زنیم و خواهم گفت که چگونه می تونید اونها رو از سر راه بردارید

3-     شما به عنوان یک گیم هکر لازم دارید تا با زبان اسمبلی آشنایی داشنه باشید  تا بتونید بهتر اتفاقاتی رو که در حافظه می افته درک کنید اما اگر اشنایی ندارید  نگران نباشید من در این باره چیزهایی رو که لازم خواهید داشت در حینآموزش ها خواهم گفت

4-     در بعضی جا ها می خوندم که در جواب کسانی می پرسیدن چطور می شه حریف رو در بازی زود تر از بین برد که مثلا حریف با یک ضربه نابود بشه . می گفتن که چون این مقداری نیست که نابتونیم اون رو جستجو کنیم پس نمی تونیم این کار رو انجام بدیم . در جواب این دسته از آقایان باد بگم شما هر روندی رو که در بازی می بینید می تونید کنترلش کنید حال بعضی رو راحت تر و بعضی رو سخت تر . در آموزش ها طرز ایجاد چنین حالتی که به او  One Hint Kill میگن رو خواهم گفت و اون وقت خواهید دید که این کار اونقدر ها هم سخت نیست

 

و اما آموزش این هفته : آموزش استفاده از نرم افزار های جستجو گر برای جستجوی حافظه

 

در ابتدا لازم میدونم که در مورد تئوریه جستجو بگم :

 

براساس اصول هر وقت بخواهیم به دنبال  موضوعی میان تعداد زیادی موضوع بگردیم باید با در نظر گرفتن معلومات یعنی چیزهایی که از موضوع مورد نظرمون می دونیم دامنه ی جستجو رو تنگ کنیم در مراحل بعد با استفاده از نتایجی که از جستجو به دست اومده دوباره دست به جستجو می زنیم و به این ترتیب هر بار دامنه ی جستجو رو کم تر می کنیم تا در نهایت به جواب مورد نظرمون برسیم . بیاین برای روشن تر شدن موضوع یک مثال بزنیم :

به عنوان مثال شخصی می خواد در شبکه اینترنت به دنبال مطلبی در باره شبکه های کامپیوتری بگرده خوب به طور معمول این شخص ابتدا یک جستجو گر اینترنتی رو که بنظرش مناسب تره و می تونه اون رو راحت تر به نتیجه برسونه انتخاب می کنه . در قدم بعد این شخص در جستجو گر مورد نظرشبه دنبال واژه ی " شبکه های کامپیوتری " می گرده اما همن طور که حدس می زنید به خاطر تعدد این شبکه ها به جواب های زیادی میرسه . پس در قدم بعدی میان یافته هاش به دنبال یک موضوع می گرده به عنوان مثال " شبکه های کامپیوتریه بی سیم " و به جواب های محدود تری میرسه و اینقدر این کار رو ادامه میدیه تا بهجواب مود نظر خودش می رسه

اما صبر آیا ما همیشه در ابتدای یک جستجو می دونیم که چه چیزی می خوایم و موضوع مورد نظر ما جزو کدوم دسته از مطالب قرار داره .یک مثال می زنیم : شخصی مثل من که خیلی بی اطلاع تشریف دارن داخل اتوبوس میشنوه که دو نفر دارن با هم در مورد دانلود آفلاین حرف می زنن . پس تازه می فهمه که همچین چیزی هم هست اما نمیدونه چیه اما از اونجایی که میدونه دانلود یعنی چی حدس می زنه که باید یک مطلب در ارتبات با کامپیوتر باشه پس به اینترنت مراجعه می کنه و در باره اقسام دانلود جستجو می کنه و هر بار دامنه ی جستجو رو کم می کنه تا به اونجا می رسه که مطالبی در باره دانلود افلاین پیدا میکنه

 

 

خوب چیزهایی که تا الان گفتم برای این بود که شما رو با تئوریه جستجو اشنا کنم و بعد به سراغ  بحث اصلی خودمون که جستجوی آدرس ها در حافظه هست بپردازم

 

 در بخش مقدمه با آدرس ها و ماهیت اونها آشنا شدید حال به شما می گم چه چطور این آدرس ها رو پیدا کنید و بفهمید هر کدوم مال چی هست . من برای جستجو در حافظه از نرم افزار Tsearch استفاده می کنم و اون هم به ای دلیل که نرم افزار دقیقیه و ابزار های خوبی در خودش داره که کار ما رو تسهیل می کنه در هر حال شما در انتخاب نرم افزار مورد نظرتون مختارید و هر کدوم از نرم افزار هایی جستجو گر رو که در بخش معرفی نرم افزار آوردم انتخاب و مورد استفاده قرار بدید

 

واما نرم افزار های جستجو گر تمام این برنامه ها از روند مشابهی برای جستجو استفاده می کنن که بنابراین اگر یاد بگیرین با یکی از اونه کار کنید می تونید با بقیه هم کار کنید پس من الن در مورد تی سرچ حرف خواهم زد و با اون کار خواهم کرد اگر خواستسد با برنامه دیگه ای کار کنید و دچار مشکلی شدید بگین تا راهنماییتون کنم

 

خوب برای آموزش طریقه جستجو یک مثال می زنم و طی اون شما رو با چند را جستجوآشنا می کنم .من در این مثال از بازیه پینبال استفاده می کنم به این دلیل که اگر کاربر ویندوز باشید حتما اون رو دارید و این به آموزش ما کمک می کنه چون می تونید چیزهایی رو که می گم خودتون هم به همراه من انجام بدید

 

خوب برای شروع ابتدا برنامه ی تی سرچ رو و بعد از او بازی پینبال رو  اجرا می کنم و کمی بازی می منم تا امتیازی رو  به دست بیارم  بعد به برنامه تی سزچ می رم .برای اینکار می تونم از ترکیب کلید  های Alt+Tab استفاده کنم که البته برای این بازی نیازی به این کار نیست اما در بازی هایی به صورت فول اسکرین اجرا می شن باید از این کلید ها استفاده کرد که البته روش های دیگه ای هم برای این کار وجود داره که در درسی جدا گانه به اون خواهم پرداخت

بعد از ورود به برنامه از منوی Process گزینه ی open رو انتخاب می کنم و از کادر باز شده  نام پروسه بازی رو که Pinball.exe  هست انتخاب می کنم و کلید Open  رو کلیک می کنم . شما همچنین می تونید کلیک بر کلید در نوار بارایی نرم افزار که به شکل یک تراشه هست به پنجره انخاب پروسه ها برید

 

خوب پس از انتخاب بازی روی کلیدی که به شکل یک ذره بین هست کلیک می منم ( این کلید و اجزای مربوط به او با کلیک بر کلیدی در نوار بالای نرم افزار که به شکل یک هدف روی یک تراشه هست می تونه مخفی و اشکار بشه ) . با کلیک کردن کلید ذره بین پنجره Search آشکار می شه در قسمت سرچ سه گزینه داریم

1-  :Exact Value برای مقادیری که اونها رو می بینیم و در واقع می دونم چقدر هست

2- Range : که برای جستجو در رنجی خاص به کار میره

3- Unknow Value : برای آدرس هایی که نمی دونیم چه مقادیری دارن . مثل خطوط جان و امثال اون

 

خوب پس ما چون مقدار امتیازمون رو میدونیم گزینه ی Exact Value رو انتخاب می کنیم و در فیلد Value مقدار امتیاز خودمون رو می نویسیم که من 6250 امتیاز دارم که اون رو می نویسم . در قسمت Type نوع مقدارمون رو انتخاب می کنیم که در مقدمه در موردشون گفتم و دیگه اینجا تکرار نمی کنم .

که برای این بازی مقدار ما از نو ع   4 Byte  هست که اون رو انتخاب می کنم و Ok  رو می زنم

حالا برنامه  در حافظه ی مربوط به بازی به دنبال تمام آدرس هایی می گرده که مقدار 6250 دارن و اونه رو برای ما لیست می کنه که در بالا سمت چپ برنامه اون رو می تونید ببینید

 

خوب ما دو آدرس پیدا کردی و برای اینکه بدونیم کدوم یکاز این دو ادرس همو آدرس مورد نظر ماست  به بازی می ریم و باز هم امتیاز کسب می کنیم . امتیاز من به 77250 رسیده و همونطور که می بینید هر دو ادرس همین مقدار رو دارن

همونطور که می بینید در این تصویر من 5 کلید رو مشخص کردم که کلید شماره 1 برای آغاز جستجو .کلید شماره 2 برای فیلتر کرد آدرس ها (مرحله ی دوم ) کلید شماره 3 برای از بین بردن تمای نتایج جستجو . کلید شماره 4 رای انتقال آدرس انتخاب شده در این لیست به لیست سمت راست و کلید شماره 5 باری انتقال شمام آدرس های این لیست به لیست سمت راست هست .

 

خوب حالا که هر دو آدرس به دست امده مقادیری برابر دارن با زدن کلید شماره 5 همه ی اونها رو به سمت راست می برم که در شکل زیر می بنید

 

 

همونطور که در شکل می بینید در ابتدای سطر مربوط به هر ادرس یک مربع وجود داره که اگر رو اون کلیک کنید مقدار داخل آدرس رو ثابت نگه میداره و با کلیک مجدد ای حالت لغو می شه این کار رو می تونید با کلید های شماره 1و2 که در تصویر مشخص شده هم انجام بدید که کلید شماره 1 آرس انتخاب شده رو ثابت می کنه و کلید شماره 2 اون رو به حالت عادی بر می گردونه

 

برای اینکه بفهمیم کدوم آدرس آدرس مورد نظر ماست رو مقدار داخل آدرس اول که زیر ستون Value قرار داره دابل کلیک می کنیم و او نرو تغییر می دیم مثلا من مقدار 9999999 رو در اون وارد می کنم و اینتر رو می زنم  تا مقداری که نوشتم در حافظه نوشته بشه حالا به بازی میرم و  یک توپ میزنم اگر مقدا امتیازم برابر مقداری بود که وارد کرده بودم پس این همون ادرس اصلی هست و آدرس دیگه آدرسیه که مقدار گرافیکی رو در خودش نگه میداره و گر نه با آدرس دوم این کار رو انجام میدم

 

پس ما در این جستجو به این نتیجه رسیدیم که ادرس  CE7272  مقدار امتیاز ما رو د خودش نگه میداره و ما حالا می تونیم با اون امتیازمون رو کنترل کنیم

 

خوب حالا می رم سراغ هک کردن تعداد توپ ها

ابتدا با زدن کلید شماره 3 که در شکل اول مشخص کردم و به شکل ذربینی با یک ضربدر روی اون هست نتایج جستجو در لیت اول رو پاک می کنم که پیغامی میده که با تایید اون نتایج پاک می شن

در مرحله بعد به بازی میرم من الان یک توپ دارم پس به برنامه تی سرچ میرم و و مقدار 1 رو مثل دفعه ی قبل جستجو می کنم که به 7164 جواب می رسم خوژب به بازی می رم و بازی رو ادامه میدم تاتوپی رو ببازم و این مقدار بشه 2

خوب حالا روی ذره بینی که کنارش چند نقطه داره و در شکل اول با شماره ی 2 مشخص شده کلیک می کنم و مقدار 2 رو جلوی عبارت Value وارد می کنم و Ok  رو می زنم  که پس از پایان عملیت جستجو به یک ادرس میرسم خوب آدرس رو انتخاب می کنم اون رو با زدن کلید به اضافه که به رنگ سبز هست به سمت راست می برم

 

خوب این درس هم به پایان رسید و شما با طرز جستجو در آدرس اشنا شدید در درس های بعد به طرح مطالب جزئی تر در این کار می پردازیم . تا اون موقع شما در بازی های مختلف جستجو رو تمرین کنید تا در این کار مهارت پیدا کنید

 

در ضمن این رو هم فراموش نکنید که گاهی کار جستجو بسیار طولانی می شه و خسته کننده و شما باید صبور باشید .که کلید موفقیت در این کار محسوب می شه

 

نظر یادتون نره

 

کپی مطالب بدون اجازه ممنوعه پس به قول آقای شیپ (به معنای کشتی نه گوسفند  J) ----  نخورید !! ----

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
بسیار جالب بود چهارشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:31 ق.ظ

صلاح الدین جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ب.ظ http://Saladin.blogfa.com

خیلی مطالب زیبایی بود من آرزوی موفقیت برات دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد